Skip to main content

bye bye gym

jangan tanya berapa berat badan aku sekarang
yang pasti lemak aku kalau aku libas kat pipi ko, maunya pengsan
hehehe

jangan tanya bila aku nak start exercise balik
jangan tanya!

actually aku on and off pergi gym
ada satu masa aku betul2 workout
lepas tu dah kena tukar tempat kerja pulak
tukar gym
sekali pindah duk rumah lain pulak

now aku malas dah aihh nak gi gym

bukan ape weii
aku ke arah kebaikan
eceeehhhh
ye betul laa
bukan drastik pun
slow..slow

tapi kalau aku gym, sesungguhnya aku adalah takleh terlepas dari weight training
itu minat aku

tapi payah aihh
payah dalam ertikata kamus hidup aku
tertonggeng sana terkangkang sini

jadi sebagai makhluk Allah yang ke arah keinsafan,
aku rasa tak sesuai dah aku nak tanggung dosa baru

heiiii follower dolu2 tau laa betapa sukanya aku usha jantan2 sado
heiiii insof laaaa

aku pun decide.. sudah2 laa ke gym

nak suruh aku gi gym semua perempuan?
aahahaha dengan dumbbell ala2?
aiiihh tak mau ahhh

Popular posts from this blog

menuju ketenangan

aku kemas semua barang aku hanya ambil masa seminggu. memang kebanyakan barang, aku dah siap letak dalam box clear. memang bersedia untuk angkut bila-bila masa. dalam masa 10 hari, aku cari rumah yang menepati citarasa aku. rumah yang punya halaman. sebab aku nak abdikan diri kepada tanah. dalam masa 10 hari tu juga kitaorang cari 'impian' jodoh aku sebelum ini. impian yang dah makan masa bertahun-tahun. semua benda smooth sangat. belum pun bulan March, aku selamat keluar dari tempat yang tak mungkin aku jejaki lagi. bukan sombong, tapi tempat tu mengundang kenangan pahit. walau tetap ada manisnya, tapi terlalu pahit untuk aku jejak sekali lagi. and yeaaahhhh. ALHAMDULILLAH. walau tetap ada struggle dalam hidup sekarang. tapi ketenangan sentiasa temani hati aku. aku hanya mampu bersyukur. disamping baiki diri sehingga aku tergolong antara makhluk-makhluk yang paling disayangi. insya Allah.

Sesak

Januari 2017 rumahtangga aku dah macam rumah yang tak bertangga. kadang aku rasa aku berkahwin dengan pokok. aku cuba faham situasi setiap orang di sekeliling aku. tapi kenapa tak ada sorang pun yang cuba faham yang aku juga terseksa? seksa yang tak tau nak diluah kepada siapa. seksa yang terlalu menyesakkan dada. aku nak keluar dari neraka dunia ini. aku dah penat berjodohan dengan manusia yang tak boleh buat keputusan dan tak mampu utarakan apa dalam hati. akhirnya.. aku kembali kepada Pencipta. kembali bergantung dengan Dia. Masa tu ofis aku sunyi sebab semua balik kampung, CNY. aku tergerak hati untuk betulkan kembali solat aku. even aku pakai tudung, aku puasa. tapi solat aku tak jaga. aku bukak youtube. selalu aku layan lagu untuk hangguk kepala. tapi kali ni, aku cuba search ceramah agama. kata-kata Dr.MAZA dalam video yang bertajuk La Tahzan buat aku menangis. semua kata-kata dia buat hati aku ditoreh-toreh. Aku solat. aku berzikir. aku tambah ilmu agama secar

Dosa

Pertengahan Februari 2017 Macam aku tulis sebelum ni. aku start kembali ke sejadah secara istiqomah masa bulan januari je. mujur laa aku ni dikurniakan semangat yang kalau aku dah start buat, aku kena serah seluruh jiwa raga aku. setiap hari aku isi lubang telinga aku dengan ceramah Dr.MAZA. benda tu macam beri kekuatan jiwa. walau ada hari2 aku tetap kerasukan syaitan jua bila time sesak. aku tetap teruskan berzikir panggil nama2 Allah yang boleh beri aku rezeki. semua benda tak dirancang. sesungguhnya Dia sebaik-baik perancang. aku takde niat pun nak minta tolong orang yang paling rapat dengan aku. aku sekadar menjawab soalan dia yang bertanyakan keadaan rumahtangga aku. yang aku tau 4 hari kemudian, Allah beri rezeki yang tak disangka-sangka untuk aku. aku tak tau orang akan paham perasaan aku. rasa itu. rasa yang tak mampu aku lahirkan dengan A B C, dengan kata-kata. aku ingat yang aku solat Maghrib dan aku buat sujud syukur. ada satu rasa malu. malu dengan Dia.